Opslagstavle

Vigtig Klinik information:
Influenza vaccination 2020:

Influenzavaccination for alle optil 85 år d. 01.10 kl. 13-15 og d. 22.10 kl. 13-15 for alle.
Pga. Corona-situationen vil vaccinering foregå i et telt på parkeringspladsen. Du skal ikke gå ind i lægehuset, men følge de opsatte skilte.
Vi opfordre alle til at holde afstand.
Personer født i 1.kvartal kommer ml. Kl.13.00-13.30.
Personer født i 2.kvartal kommer ml. Kl.13.30-14.00.
Personer født i 3 kvartal kommer ml. Kl. 14.00-14.30.
Personer født i 4 kvartal kommer ml. Kl. 14.30-15.00.
Du kan i disse tidsrum møde op uden aftale og få en influenzavaccination. Dog må dog max være 50 mennesker på selve P-pladsen.
Det er gratis, hvis du tilhører en af risikogrupperne. For andre koster det 400 kr. Der vaccineres kun for influenza og IKKE pneumokokvaccine.
Risikogrupper:
1. Personer, der på vaccinationstidspunktet er fyldt 65 år
2. Førtidspensionister
3. Kronisk syge med følgende lidelser, efter lægelig vurdering:
– kroniske lungesygdomme
– hjerte- og karsygdomme (undtaget isoleret forhøjet blodtryk)
– diabetes 1 eller 2
– medfødt eller erhvervet immun defekt
– påvirket respiration på grund af nedsat muskelkraft
– kronisk lever- og nyresvigt
– andre kroniske sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
4. Svært overvægtige (vejledende BMI >40) efter lægelig vurdering
5. Personer med andre alvorlige sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
6. Gravide i 2. eller 3. trimester
7. Husstandskontakter til svært immun supprimerede patienter (medfødt eller erhvervet immun defekt) efter lægelig vurdering.

Influenzavaccination dage;
1 dag. D. 1/10-2020 kl. 13-15 for patienter under 85år.
2 dag. D. 22/10-2020 kl. 13-15 for alle patienter.
Personer født i første halvår kommer ml. 13-14.
Personer født i første halvår kommer ml. 14-15.
Du kan i disse tidsrum møde op uden aftale og få en influenzavaccination. Det er gratis

SMS- Funktion.
Pr. 1 oktober 2020 nedlukkes SMS funktionen for henvendelser i forbindelse med bestilling af akutte tider.
Ved behov for akut tid hos lægen efter d. 1 oktober bedes du bestille en tid i vores vanlige telefontid dagligt ml. 08-11 eller mellem 13-14, ligesom du kan træffe os i skanken mellem 08-12 og igen mellem 14.15-16.

Åben blodprøvetagning tirsdag og torsdag fra kl. 8-9 er aflyst fra dags dato grundet at begrænse smitte med COVID-19.
Ældre over 80 år samt pt med moderat og svær sygdom må ikke fremmøde i klinikken.
Patienter i disse grupper skal kontakte klinikken telefonisk og visiteres herved.

Corona (COVID-19):
Grundet Coronaepidemi er der mange kontakter til lægeklinikken, hvorfor ventetiden på telefonen kan være lang. Det er vigtigt, at syg patienter kan komme igennem på telefonen. Er du derfor ikke syg med påvist feber, men blot har spørgsmål omkring Coronavirus bedes du lægge på igen og i stedet kontakte Sundhedsstyrelsens hotline på telefonnummer 70200233, som vil kunne svare på almindelige spørgsmål.
Har du feber og hoste som har varet mindre en 5 dage og ikke er på virket vejrtrækningsmæssigt er rådet at blive hjemme, da der her ikke er behov for at blive undersøgt eller blive set af læge. Har du feber kombineret med hoste eller forkølelse må du ikke henvende dig i klinikken uden det er aftalt med os telefonisk, da vi skal undgå smitte blandt vores personale og øvrige patienter.

Vejledning omkring retningslinjer for håndtering af COVID-19 kan tilgås på www.sst.dk/corona.

Kære patienter.
Aktuelt har klinikken et fokus på at nedbringe ventetiden i lugen.
Derfor vil telefontiderne blive ændret.
Telefontid: Mandag – Fredag fra kl.8-11 og igen kl. 13-14.

Klinikken er lukket for tilgang af nye patienter.

Fornyelse af medicin via App´s og internettet

Vil du gerne forny medicin elektronisk, så skal  du være oprettet som bruger på vores hjemmeside på www.hundestedlæger.dk.
Når du er oprettet som bruger er der 2 måder at forny medicinen på.

•     Via receptbestillingsmodulet på hjemmesiden.
  •     Via Appen “Mit Helbred”

Vi fornyer fremover  IKKE medicin, som er bestilt via Sundhed.dk eller via Appen “Medicinkortet”

Man kan dog stadig på Apppen “Medicinkortet” se sin receptstatus- inden man eventuelt kontakter os for fornyelse af medicinen, derved opstår der mindst mulig ventetid.

Hvis den pågældende medicin ikke er tilgængelig for fornyelse på receptbestillingsmodulet på hjemmesiden eller på “Mit Helbred”, er årsagen oftest at der stadig ligger udleveringer til afhentning på apoteket. Du kan eventuelt spørge på apoteket eller bede dem printe en status til dig ved udlevering af medicin.

Begrundelsen for at man hos os ikke kan forny via Sundhed.dk eller “Medicinkortet”, er at det ikke samarbejder særligt godt med lægesystemerne . Derved bliver risikoen for fejl større, mulighed for at svare tilbage på henvendelser er ikke til stede og vores arbejdsgang bliver vanskeliggjort.

Vi håber på jeres forståelse

OBS!OBS!OBS!

På grund af nye retningslinjer fra sundhedsstyrelsen kan man ikke længere forny morfinpræperater elektronisk.