Opslagstavle

Fornyelse af medicin via App´s og internettet

Vil du gerne forny medicin elektronisk, så skal  du være oprettet som bruger på vores hjemmeside på www.hundestedlæger.dk.
Når du er oprettet som bruger er der 2 måder at forny medicinen på.

•     Via receptbestillingsmodulet på hjemmesiden.
  •     Via Appen “Mit Helbred”

Vi fornyer fremover  IKKE medicin, som er bestilt via Sundhed.dk eller via Appen “Medicinkortet”

Man kan dog stadig på Apppen “Medicinkortet” se sin receptstatus- inden man eventuelt kontakter os for fornyelse af medicinen, derved opstår der mindst mulig ventetid.

Hvis den pågældende medicin ikke er tilgængelig for fornyelse på receptbestillingsmodulet på hjemmesiden eller på “Mit Helbred”, er årsagen oftest at der stadig ligger udleveringer til afhentning på apoteket. Du kan eventuelt spørge på apoteket eller bede dem printe en status til dig ved udlevering af medicin.

Begrundelsen for at man hos os ikke kan forny via Sundhed.dk eller “Medicinkortet”, er at det ikke samarbejder særligt godt med lægesystemerne . Derved bliver risikoen for fejl større, mulighed for at svare tilbage på henvendelser er ikke til stede og vores arbejdsgang bliver vanskeliggjort.

Vi håber på jeres forståelse

OBS!OBS!OBS!

På grund af nye retningslinjer fra sundhedsstyrelsen kan man ikke længere forny morfinpræperater elektronisk.

Der er ikke åben blodprøvetagning torsdag d. 7/3-2019.